Skip to content

Uneori, Tango

25 Aprilie 2013

Picture2După căldura toridă din timpul zilei sosirea amurgului părea să îmi răsplătească răbdarea. Am ieşit la o plimbare îndelung premeditată. Voiam să mă bucur de reveria serii. O încântare. Aleile mărginite de flori mici cu arome puternice îşi răspândeau fără echivoc parfumul inimitabil. Nici nu-mi dau seama cum am ajuns pe acel vaporaş transformat în restaurant cu un bun gust de netăgăduit. Chelnerul îmbrăcat ca acum 100 ani, atmosfera liniştită, bunul simţ ce îl îndemnase să-mi livreze prompt pe masa sticla de Tokay şi cele două pahare făcându-se apoi nevăzut mă plasaseră în cea mai buna stare posibilă. Chelnerul turnase vin în ambele pahare presupunând în mod greşit că aştept pe cineva.

Degustam Tokay-ul privind peste Dunăre.  Mi-am răsucit o ţigară dozată pe gustul meu cu tutun ce mirosea exact ca acela ce îl fuma bunicul meu şi fumul albăstriu mă învălui pentru o secundă. Brusc am conştientizat şi faptul că pe vas începuse să se adune lume, de fapt nici nu mai erau mese libere.

Lumini discrete de tablou de bord iluminau ringul de dans spre care deja se îndreptau două perechi. Lângă balustradă am zărit silueta fină a unei femei. Fuma, privind Dunărea ce se prelingea fără grabă în jurul nostru. Nu îi puteam observa decât profilul. Îi simţisem privirea, totuşi nu o puteam desluşi prea bine. M-am întins spre sticla de vin. Un miros ameţitor de piele dulce şi parfum floral mă făcu să ridic privirea. Femeia necunoscută mă privea întrebător. Ochii verzi puţin oblici şi gura cu buza de jos mult mai groasă îi dădeau un aer de fetiţă bosumflată.

Am ridicat paharul, l-a ridicat şi ea. Vinul îi înroşi buzele. Zâmbi şi mă întrebă ceva râzând. I-am răspuns cu aplomb şi îmi întinse mâna. Ne-am îndreptat spre ringul de dans mână în mână. Plutea ca o frunză ar fi trebuit să spun. De fapt dansa atât de bine şi se mişca atât de senzual încât mă mişcam vrând nevrând în ritmul stabilit de ea. Aproape că îmi admiram evoluţia pe ringul de dans ca şi cum mă priveam de undeva din afara. Îmi surprindeam elemente ce nu credeam vreodată să le leg de persoana mea. Nu eram un împiedicat dar nici vreun dansator de clasă. Ritmurile lente, cele rapide, paşii, tempo-ul, totul mi se oferea cu o uşurinţă genială. Tango-ul îl percepeam acum apoteotic. O extraordinară legătura între doi parteneri, yin şi yang delectabil, plin de promisiuni fără false pudori. Femeie şi bărbat în paşi ai amorului împărtăşit. Era atât de intens autentic cât şi excesiv de teatral.

Se pare că devenisem atracţia serii. Simţeam aprecierea şi curiozitatea decentă a clienţilor din restaurant. Am revenit la masă….

Am plecat din restaurant înlănţuiţi. Un uşor tremur o cuprinsese pe partenera mea, frumoasa necunoscută. Mergeam cu paşi grăbiţi spre o destinaţie neştiută mie. Felinarele de pe marginea drumului aruncau o lumină palidă pe macadam. O poartă înaltă neagră cu un blazon complicat se deschise uşor în faţa noastră şi am ajuns pe o alee îngustă. La capătul acesteia o casă cu coloane înalte albe având toate ferestrele luminate în diverse culori. Cum am ajuns pe treptele de la intrare uşa s-a deschis cu putere şi un pitic îmbrăcat în majordom plin de fireturi aurii şi cu o bonetă marinărească trasă pe o parte şmechereşte ne zâmbi larg. Părea foarte bucuros de sosirea noastră. Deloc surprins, ba din contră părea că ştia că vom veni. Îşi scoase sabia de la brâu şi bătu un pas de defilare rigid, îi sărută mânerul, făcu o plecăciune şi o tumbă apoi dispăru în spatele intrării. O secundă mi se păru că văd coarnele unui ţap ieşind din spatele uşii dar se ivi faţa schimonosită într-un zâmbet a piticului ce ţinea de mâner făcând gesturi largi invitându-ne să intrăm. Am pătruns în interiorul casei înveseliţi de primire.

O veritabilă petrecere era în toi. Navigând printre dansatori, mese, scaune, fotolii şi alte obstacole nenominalizabile, câteva fete realizau o adevărată acrobaţie cu tăvile încărcate de pahare. Una din fete ajunse lângă noi şi ne îmbie să luăm un pahar. Căldura alcoolului mă învălui şi îmi luă din senzaţia că sunt un străin venit pe uşa din spate.

No comments yet

Lasă un răspuns

