Skip to content

eu, aici

26 Octombrie 2010

ceaţa, omniprezenta ceaţă. mergeam prin ceaţa densă. evanescente, reperele cunoscute ale oraşului se schimbaseră si ceea ce până mai ieri mi se părea tern se împodobise cu sunete tainice şi lumini din crăciunul copilăriei mele. o lume necunoscută, un oraş cu oameni fluizi ce apăreau şi dispăreau învolburat. râsete vesele undeva in apropiere, o uşă se deschise larg revărsând lumină caldă şi gălbuie ca haloul unui sfânt ortodox, ca într-o ilustrată de demult. mergeam înainte hotărât, parcă să mă eliberez de mine, să mă las în urmă, să mă alătur ceţii, să dau doar strălucire altora, în gânduri şi în priviri, să devin nemuritor disipandu-mi trupul să ies cumva curat dintr-o existenţă umană.

– bărbatul înalt se aplecă să ia apă în pumni. îşi clăti faţa. ochii până mai ieri de un albastru cenuşiu primiseră nuanţe de sărbători irlandeze.

ceaţa, omniprezenta ceaţă. ceaţa pulsa acum în ritmul inimii mele. o simţeam încercând să-mi fie sprijin. şi-mi mângaie sufletul cu mâini albe şi reci de zăpadă. îmi povesteşte de cetaţile şi oraşele oamenilor, mă face să îi simt tentaculele transparente care i se întind intrând în casele oamenilor. gânduri amorfe aşteptând să fie inutil descifrate şi care nu au corespondent în trăirile omului. mă goleşte de gânduri şi sentimente şi mă eliberează uşor ca după o spovedanie.

 

ceaţa, omniprezenta ceaţă.

2 comentarii leave one →
  1. tsutsu630 permalink
    6 Noiembrie 2010 3:34 pm

    Sa observ o pasiune sau doar o manifestare aleatorie a circularitatii?

  2. 6 Noiembrie 2010 6:56 pm

    poate doar un ritm…, pulsul cetii? …poate … 😉

Lasă un răspuns

